طراحی سایت سئو سایت برخط تجارت راهکار هوشمند

SEO چیست؟

بهینه سازی

SEO یا Search Engine Optimization فرآیند بهینه سازي یک سایت است تا موتورهاي جستجوگر آن را بهتر بشناسند به عبارت دیگر با پیشرفت کردن جنبه هاي داخلی و خارجی یک سایت بهترین رتبه بندي ممکن در صفحات نتایج را بدست آورد و تعداد بازدیدکنندگان از آن سایت را افزایش داد. روشهایی که به منظور بهینه سازي سایتها استفاده شده به ۲ دسته تقسیم می شوند که در اصطلاح White Hat و Black Hat نامیده می شوند.  

چرا SEO مهم است؟

چرا بهینه سازي براي موتورهاي جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: 

برتر بودن در نتایج جستجو مشتري هاي زیادي را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند. 

۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. 

۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهاي جستجو استفاده میکنند . 

طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میپزیرد. 

۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهاي جستجو آغاز میشود. 

۵,۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهاي از یکدرصد به صفحه اول می رسند.  

سئو و بهینه سازی

روشهاي بهینه سازي سایت

۱- بهینه سازي متا تگ ها( Meta-tag)

مهم ترین Meta-tag هایی که براي بهینه سازي سایتها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از title و Keyword و Description 

 

تگ title: نام هر صفحه در این تگ معرفی می شود. هیچگاه صفحات سایت همنام باشند. همینطور هرگز نباید نام بیش از ۶۰ کاراکتر باشد.  

تگKeyword: کلمات کلیدي هر صفحه در تگ Keyword قرار می گیرد. کلمات کلیدي را با یک کاماي انگلیسی از هم جدا کنید. کلمات کلیدي در محتواي صفحه باید به تعداد قابل اعتنا تکرا شوند اما نه آنقدر زیاد که به عنوان spam شناخته شوند. در ضمن بین ۵ تا ۱۰ کلیدواژه براي هر صفحه کافیست. 

تگ Description: شرح مختصري از صفحه در این تگ قرار می گیرد. این شرح نباید بیش از ۱۶۰ کاراکتر باشد. همینطور باید شامل کلمات کلیدي در محتواي صفحه باشد البته نه آنقدر زیاد که به عنوان spam شناخته شوند.  

سئو و بهینه سازی

۲-تبادل لینک

تبادل لینک عامل مهم دیگري که ارزش سایت شما را مشخص می کند. اگر سایت هاي دیگر Link سایت شما را در سایت هاي خود قرار دهند این نشاندهنده آن است که مطالب و محتویات سایت شما از ارزش بالایی برخوردار است.  

۳- مدیریت محتوا

هرگز تمرکز خود بر محتواي عمیق و یکپارچه و منسجم را از دست ندهید. یک محتواي دقیق و منسجم کابراناتفاقی را به کاربران دائمی تبدیل می کند. افزایش بازدید کاربران و تعداد کلیلک هاي سایت سرانجام موتورهاي جستجو را به اهمیت سایت شما واقف می سازد. بنابراین صبور باشید تا کاربران به شما رجوع کنند. 

استفاده از حروف اضافه و کلمات تکراري در متن یک صفحه را به حداقل برسانید. تا جایی که امکان دارد از جملات کوتاه و مفید استفاده کنید زیرا یک کاربر تمایل دارد با صرف حداقل زمان ممکن به اطلاعات مورد نظرش برسد پس بهتر است به جاي جملات طولانی با کلمات تکراري و حروف اضافه زیاد از جملات کوتاه و پر محتوا استفاده کنید. این نکته در مورد تیتر یک متن هم صدق می کند. عنوانی که براي یک متن انتخاب می کنید هر چه ساده تر و مفهوم تر باشد بهتر است.  

۴- مدیریت تصاویر

بکارگیري عکس زیبائی و طراوت را به صفحه می بخشد اما اگر وب سایت تخصصی عکس نیستید از تصاویر کمتر استفاده کنید. کاربر درك صحیح و سریع تري از عکس دارد تا محتواي متنی اما موتور جستجو تصویر را درك نمی کند. بنابراین حتما تگ alt مربوط به تصویر را با عنوانی مناسب عکس پرکنید. 

براي بهینه سازي تصویر جهت استفاده در وب می توانید از برنامه JPEG Comperessor استفاده کنید اما پیشنهاد من فتوشاپ است. براي آنکه یک تصویر سبک و کم حجم داشته باشید تصویر را با فتوشاپ باز کرده و از فایل گزینه save for web را انتخاب کنید تا یک تصویر اپتیمایز و سبک براي شما ایجاد شود.  

۵- دوره و قدمت ثبت دامنه

عامل مهم دیگر در کسب رتبه بهتر براي یک سایت میزان مدتی است که ازثبت یک Domain Name می گذرد و همچنین مدت زمانی که یک Domain Name براي آن مدت ثبت می شود. بعضی از Domain Name ها تنها براي مدت زمان ۱ سال ثبت می شوند و بعضی دیگر براي مدت بیشتر( مثلا ۱۰ سال). بنابراین وقتی می خواهید یک Domain Name ثبت کنید آن را براي طولانی ترین مدت زمان ممکن ثبت کنید.  

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
درباره ما

شرکت راهکار هوشمند ایرانیان با بیش از ۱۲ سال سابفه در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ بزرگ ترین پشتیبان شما در ضمینه کسب و کار شماست

پست های جدید

ایا میخواهید امتیاز سایت خود را در گوگل بالا ببرید

تیم ما یک راهکار ایده ال برای کسب و کار شما دارد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها