طراحی سایت سئو سایت برخط تجارت راهکار هوشمند

نرم افزار Adobe XD چیست؟ چرا طراحان به استفاده از این نرم افزار علاقه دارند؟

نرم افزار Adobe XD

 امروزه ، با پیشرفت تکنولوژی و جذاب شدن فضای مجازی ، نیاز هر کسب و کار به داشتن یک سایت و یا اپلیکیشن مناسب، بیش از پیش دیده می‌شود و به چنین دلیلی ، طراحی زیبا و کارآمد این سایت و اپلیکیشن ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. نرم افزار‌های بسیاری وجود دارند که به یک طراح این اجازه را می‌دهد تا طرحی مطابق با ایده‌ی خود به وجود آورد و این کار موجب ارائه بهتر خدمات خود می‌شود ، زیرا می‌توان در وهله اول از نظر کارفرما مطلع شد و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال کرد ، همچنین می‌توان کد نویس وب سایت را از پیش در جریان طرح خود قرار داد و نرم افزار Adobe XD از جمله این نرم‌افزار‌ها می‌باشد.

نرم افزار ادوبه ایکس دی یا Adobe XD ، ابزاری مناسب و پیشرفته برای طراحی نمونه اولیه ( Prototype ) سایت ، اپلیکیشن و یا حتی یک دکمه ( Button ) می باشد که توسط طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری ( UI/UX Designers ) مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از طراحی نمونه اولیه ، نمایش دادن آن به برنامه نویس سایت می باشد تا با اطلاع قبلی از چگونه طراحی شدن وب سایت ، شروع به برنامه نویسی کند. از جمله نکات مثبت این نرم افزار این است که خروجی آن تنها یک تصویر شامل چینش و رنگ بندی اجزای سایت نیست ، بلکه در آن انیمیشن های مختلف نیز قابل طراحی و جایگذاری می باشند تا با ارائه کوچک ترین جزئیات ، به برنامه نویس این اجازه داده شود تا پیش از شروع به کار از نتیجه آن اطلاع داشته باشد و خروجی مطلوبی را بدست آورد.

از قابلیت های خوب این نرم افزار می توان پیش از هر چیز به ساپورت کردن فونت فارسی و راست چین شدن جملات توسط آن اشاره کرد. برای ما پارسی زبانان که از نوشتاری متفاوت برخوردار هستیم، راست چین و همچنین ساپورت شدن فونت فارسی توسط یک نرم افزار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در صورتی که یک نرم افزار از این قابلیت برخوردار نباشد ، حتی اگر نرم افزاری بسیار خوب و کارآمد باشد ، اما ترجیح می دهیم از آن استفاده نکنیم و به سراغ گزینه های دیگر برویم. از دیگر نکات قابل توجه این نرم افزار ، پلاگین های ( Plugin ) بسیار متنوع آن است که علاوه بر آسان کردن کار طراح ، طراحی را نیز جذاب تر می کند.

Adobe XD

پلاگین‌ها

 

در نرم‎ افزار Adobe XD، پلاگین‎ ها ( Plugin )، امکانات و ویژگی‎ هایی هستند که برای سهولت در طراحی، توسط شرکت و یا اشخاصی دیگر آماده سازی و جهت بهره‌مندی طراحان از آن، در بخش ” Plugins ” نرم افزار Adobe XD قرار گرفته‎ اند که با دانلود کردن هر یک از پلاگین‌ها، می‎توان از آن‎ها استفاده کرد. از جمله بهترین پلاگین‎ های حال حاضر برای نرم افزار Adobe XD، می‎ توان به این موارد اشاره کرد :

  • Artboard Plus
  • UI Faces
  • Lorem Ipsum
  • Google Sheets
  • Rename It
  • Slack

.

نرم افزار Adobe XD

انیمیشن سازی در Adobe XD

از جمله بهترین ویژگی‎ های نرم افزار Adobe XD ، امکان ساخت انیمیشن می‌باشد. انیمیشن سازی با استفاده از نرم افزار Adobe XD بسیار لذت‎‌بخش است و می‎‌توان با کمی تمرین و همچنین داشتن مقداری خلاقیت، انیمیشن‎‌هایی با کیفیت بالا ایجاد نمود و با استفاده از آن، زیبایی سایت یا اپلیکیشن را دوچندان کرد.

لینک سازی در Adobe XD

 

از دیگر نقاط قوت نرم افزار Adobe XD می ‎توان به قابلیت لینک سازی برای دکمه‎ ها اشاره کرد. بدین گونه که با لینک کردن یک دکمه به صفحه‎ ای جدید، می‎ توان به مانند یک وب سایت و یا یک اپلیکیشن، وارد صفحه‎ ای دیگر شد؛ یا حتی با استفاده از این قابلیت می توان در طراحی اپلیکیشن‎ ها، امکان ظاهر شدن کیبورد بر روی صفحه را نیز فراهم سازی کرد

نرم افزار Adobe XD

در پایان می‌توان از این نرم افزار به عنوان یک شبیه ساز کاملا حرفه‌ای نام برد که طراحان از آن جهت به نمایش گذاشتن هر چه بهتر طراحی خود استفاده می‌کنند. طراحی سایت و اپلیکیشن در نرم افزار Adobe XD یک مزیت برای طراح و همچنین کارفرما می‌باشد، چرا که محیط آن امکان تجربه کردن یک وب سایت یا اپلیکیشن را فراهم می‌سازد.

درباره ما

شرکت راهکار هوشمند ایرانیان با بیش از ۱۲ سال سابفه در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ بزرگ ترین پشتیبان شما در ضمینه کسب و کار شماست

پست های جدید

ایا میخواهید امتیاز سایت خود را در گوگل بالا ببرید

تیم ما یک راهکار ایده ال برای کسب و کار شما دارد

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها