طراحی سایت سئو سایت برخط تجارت راهکار هوشمند

اشتباهات رایج بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی
سئو و بهینه‌سازی سایت نیازمند داشتن دانشی تخصصی است تا بتوان بدون ایجاد مشکلی برای سایت رتبه خوبی در SERP به دست آورد.
به دو روش می‌توانید سایت خود را سئو کنید. اول اینکه این کار را به عهده‌ فردی ماهر بسپارید و هزینه این کار را پرداخت کنید. دوم اینکه خودتان سئو یاد بگیرید و سایت را با هر کلمه‌ای سئو کنید ولی تا زمانی که کاملا به سئو تسلط پیدا نکرده‌اید این کار را انجام ندهید، زیرا باعث پنالتی‌شدن سایت و در نتیجه شکست کسب‌و‌کار اینترنتی خود خواهید شد. در این مقاله قصد داریم به اشتباهات رایج افراد سئو‌کار بپردازیم تا از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کنیم.
سئو و بهینه سازی

۱-افزایش مطالب غیرمرتبط به موضوع سایت و کلمات کلیدي غیرمرتبط

گوگل موضوع سایت ها را بسیار خوب درك میکند، شما نمیتوانید مطالب غیرمرتبط به موضوع سایت خود را منتشر کنید و کلمات کلیدي نامرتبط به وارد سازید! موضوع سایتتان باید مشخص باشد و تحت همان موضوع مطالب منتشر گردد. اگر دقت داشته باشید معمولا سایتهاي موفق هستند که روي یک محور میچرخند. توجه : این حالت زمانی صدق میکند مطالب غیره مرتبط بدون دسته بندي و شاخه بندي مناسب منتشر گردد، ولی در صورتی که شما مدیریت کامل بر روي موضوعات مطالب سایت خود داشته باشید مشکلی پیش نخواهد آمد براي نمونه میتوانید به سایت یاهو یا تیبیان مراجعه کنید. 

۲– عدم استفاده از Title

عنوان ها در سئو نقش زیادي دارد و از پایه هاي بهینه سازي سایت میباشد ،توسط کاربران جستجو میشوند و در گوگل نمایش داده میشوند و همچنان در مرورگر کاربر نمایش داده خواهد شد. عنوان ها میبایست بسیار کلیدي و مفید وارد شوند و کمتر از ۷۰ حرف باشد زیرا اگر عنوان بیش از ۷۰ حرف باشد در گوگل نمایش داده نشده و ادامه آن( …) میشود.

سئو و بهینه سازی

۳- استفاده عکس به جاي متن

 شاید در بعضی از سایتها دیده باشد که متن را روي عکس قرار میدهند. این مورد هم همانند گزینه سوم میباشد، گوگل نمیتواند متون روي عکسها را تشخیص دهد. متن ها را به عکس تبدیل نکنید یا حداقل اگر متن را به عکس تبدیل کردید و در سایت قرار دادید، اصل متن را نیز در سایت قرار دهید.  

۴-عدم استفاده از Heading ها

Heading هم از مواردي است که سئو یک سایت را قوت میدهد ،هیدینگ ها همان تگهاي ۱H تا ۶H میباشند، هر صفحه باید حتما ۱H داشته باشد، معمولا ۱H صفحه اصلی سایت را عنوان سایت یا لینک به عنوان سایت را تشکیل میدهد، و ۲H لینک به نوشته هاي سایت است.

۵-استفاده از پیوند( URL) های بد

پیوندهایی بسیار طولانی و نا مرتبط نامناسب است. همچنان خوب است بدانید داشتن یک پیوند یکتا متفاوت              ( Unique)، استفاده از اعداد( ID) در آدرس، اضافه کردن پسوندهایی نظیر. .php ،html  و … در بهینه سازي سایت شما هیچ تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت. پیوندهاییبد است که فقط و فقط براي موتورهاي جستجو ساخته شده باشد، پیوندهایی که اسباب آرامش و راحتی براي کاربر باشد مفید است. گوگل و سایر موتورهاي جستجو آدرسهاي را میپسندند که کاربران میپسندند (کوتاه و مفید.) 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
درباره ما

شرکت راهکار هوشمند ایرانیان با بیش از ۱۲ سال سابفه در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ بزرگ ترین پشتیبان شما در ضمینه کسب و کار شماست

پست های جدید

ایا میخواهید امتیاز سایت خود را در گوگل بالا ببرید

تیم ما یک راهکار ایده ال برای کسب و کار شما دارد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها